Första tänkarinlägget detta året.

När man känner sig sådär värdelös och hoppet är ända nere i bottnen.. Allt man kämpat för bara sjunker längre och längre ner för varje minut som går. Man har försökt och försökt, men antingen så kommer man ingen vart eller så hoppar man bara två steg bakåt, aldrig framåt. 

Men så kommer det en dag då man får en liten liten skjuts i rätt riktning och hoppet kommer krypande igen, på rätt håll för en gångs skull. 

Någon gång i livet tror jag att alla hittar en sån där sak som sätter sig i huvudet på en, och vad man än gör så sitter det där och säger "jag ska dit, på ett eller annat sätt". Det kanske inte alltid går i den ordningen eller åt det hållet man vill just då, men då får man försöka tänka om, och komma på ett annat sätt, det kanske blir en lite omväg, men går det inte på det första viset så är det värt den lilla omvägen sålänge man kommer dit man vill, förr eller senare.

" It's okay to be a glowstick, sometimes you have to break before you can shine" 

Det är ett citat som betyder rätt så mycket för mig, för det är något som är så otroligt sant, för mig, men säkerligen för många andra också. Jag är en sådan person som när jag känner mig ledsen, måste jag få bryta ihop ordentligt för att komma upp igen. Det ger mig nytt hopp och ny motivation. 

Jag har haft en rätt dålig period nu de senaste dagarna, eller veckorna till och med, och ännu värre blir det när man tänker mycket på det och får ångest för att man just då inte kan göra någonting åt det. Man tänker framåt och alla negativa tankar bara väller över en, en efter en och dem slutar aldrig. 

Tankar om framtiden kan vara en av de jobbigaste sakerna någonsin. Det påverkar mig jättemycket och ibland vill jag bara skita i allt och gräva ner mig långt ner någonstans. 
Men så kommer dendär dagen då någon puttar lite på en och får en att inse att allting är inte alls hopplöst, allting går inte alltid åt skogen fast att det är så det känns.  

Jag har ett mål, och jag ska dit, förr eller senare, på ett eller annat sätt. 



/kkarolinjohansson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0